Selasa, 17 April 2012

kalau ada orang perasan, pasal......

Status FB saya sejak akhir-akhir ni berbaur jenayah hati paling dibenci. 

Iaitu, memendam perasaan geram terhadap KAWAN.

Saya adalah seorang yang berfikir, bila dah namanya kawan, tak ada istilah bunuh kawan dari belakang atau bermuka-muka.

Kesalahan saya memang terang-terang kat prinsip tersebut...selain kesalahan tatabahasa juga. HAHA!

Tapi tak mengapa, mungkin remaja muda macam saya ini (baru 16 tahun) memang selalu ada konflik dengan kawan yang perangai tak matang

Contoh: kawan tak ajak pergi kantin sama-sama pun nak merajuk dan tulis kat buku matematik dia " KENAPA AWAK PERGI KANTIN DENGAN F, BUKAN DENGAN SAYA? SEBAB SAYA PAKAI BEG HELLO KITTY JADI AWAK MALU?? (mula emo tahap dewa sorang-sorang. rupanya sama-sama tak matang. Sila HAHA sekarang!)




Tak best betul bila dapat jumpa dengan kawan yang suka tikam-tikam, jenis pijak semut mati hidup balik sume laaa!!

Tapi tak apalah. saya tetap bersabar, Belakang aku dah berdarah-darah kena tikam dengan budak tu pun, aku senyum je. 

Cuma harapan saya, supaya orang lain juga akan nampak apa yang KAWAN saya buat tu tidaklah sesuci lebaran. maksudnye, tidaklah sesuci kata-kata manis dia.

sambil nyanyi lagu genre frust :


Lagu KATY ni macam lagu mesti ada dalam list tau. Tapi nyanyi skali je la. Kalau nak repeat sampai 3-4 kali, baik kau bawak balik mic dan speaker bawak balik rumah sambung nyanyi lagu yang sama 10000 kali kat rumah.
>_<


























Tiba-tiba terjumpa gambar ini dalam folder gambar-gambar lama:







Auwww tergamam aku tak terkata.
hahahha

muda nya mukaaaaa Tomok. Tapi tak apalah, asalkan dia menjadi diri sendiri dan orang suka Tomok dulu pun sebab diri dia sendiri, bukan sebab Tomok menyamar jadi Aaron Aziz. Paham tak maksud tersirat kat situ?


 Menjadi diri sendiri jauh lebih baik daripada menjadi diri orang lain sebab tak baik menipu orang lain apatah lagi menipu diri sendiri. Jangan hidup dalam belenggu orang lain.Kita tak perlu pun bersusah payah menjadi diri orang lain, sebaliknya, jadilah diri sendiri. Kebebasan menjadi diri sendiri itulah sebenarnya lebih memuaskan daripada copycat.


Sama-sama lah kita renungkan. 
^_^











12 ulasan:

FiZ berkata...

sabarla ain...manusia..kita xblh cntrol..brdoa je la yg mampu :)

lavenderlover berkata...

nadia pon x suka kawan yg tikam belakang..stress!
p/s-just be ourselves & insyaAllah we'll be happy..yeay!

nur hidayah isa berkata...

lagu fav kalo pergi karok. hehe

berkata...

kebebasann tu lah yang paling best dalam dunia.. peace yo!!

Tanpa Nama berkata...

Kebaikan seseorang akan terlihat dari niat dan perbuatan, Bukan ucapannya .


kan kak ain comel :)

PutriesNoora berkata...

rasa mcm tau sapaaa..dan dah lama rasa pelik dgn si teeettt tu..=D

mama leen berkata...

ok nak teka boleh tak??
ada seorang kawan ain menyamar menjadi ain lepas tu ain yang kena..
btul tak?? hehe

Riena Haiqal berkata...

sentap mak tau.. hikhikhik...

mass berkata...

salam ain...samala mcm akak...
bab kawan makan kawan ni...memg dah naik muak...dalam ramai2 kawan tu susah benar nak cari yg ikhlas berkawan...

pada akak...dorg ni yang tikam belakang ni dengki dan tak dapat apa yang mcm kita ada...

bukan nak perasan atau apa...biasa kalau perempuan tu cantik memg ramai yang dengki dan menyumbang kedengkian yang melampau dan copycat dlm masa yang sama.

makin cantik seseorg itu...makin berisiko untuk didengki dan ditikam belakang.....

apa yang perlu dibuat adalah behati-hati dan pada akak pulak rasa lawak bila tgk peel2 manusia2 mcm ni depan mata...dorg ingat kita xtau dorg talam 2 muka...kita tauuuuuuu..cuma xnak balas lagi atau x mungkin nak balas sb kita bukan busuk hati mcm mereka.

apapun...banyak bersabar dan terima kenyataan ini dugaan dan cabaran dalam hidup. memang sakit tapi allah itu ada. allah akan balas perbuatan buruk mereka semua.

http://diarimass.blogspot.com/2012/04/tiru.html

ni entry semalam yg akak tulis...memg berada di dalam dilema yg sama spt ain...sabar ok :(

Hiddy Asri berkata...

susah nk cari real friends, ok..

adan berkata...

jadi diri sendiri je.. tak perlu fikir sal pandangan org lain pada kita..

dija berkata...

sabar kak ain :) ingat Allah selalu. :D