Selasa, 29 Mei 2012

mari selongkar produk penjagaan muka tambahan saya..(tiada caj tersembunyi dikenakan)

 Dialog pagi tadi dengan suami sebelum beliau pergi kerja:

"sayang, jangan lupa pergi kerja kejap lagi"

(dalam hati saya dah pelik..lupe ke isteri dia ni tidak bekerja? ke ngigau ni?)
"lorrr..nak pergi kerja mana pulak ni?"

suami jawab : "kerjanya ialah jangan lupe update entry baru kat blog."



Rupenye menjadi blogger juga ada boss dan sudah ada dateline. Naseb baik boss comel.


Dan memandangkan ramai yang memberi soalan di formspring saya berkenaan mask dan scrub yang saya gunakan, marilah saya reveal kan saja secara terbuka di sini.








Ini adalah koleksi penjagaan muka tambahan saya. 
kalau rajin saya akan pakai 2 minggu sekali.
kalau rajin sikit saya akan pakai 1 bulan sekali
kalau tak rajin langsung, saya tak pakai pon.
ikut sedap hati masing-masing.



 Ini mask muka.

Nama dia TOMATOX Brightening Mask dari TONY MOLY.
Saya beli di kedai Tony Moly di Sungei Wang dengan harga RM59.90.



 Seperti mana yang anda dapat lihat, tulisan pun bahasa korea.
sebab Tony Moly ni produk dari Korea.
Oh kalau ke Sungei Wang saya pasti akan ke kedai TONY MOLY yang berada di level Elianto.
sebab semua skincare dan kosmetik dia sangat comel!!!
First time terjah sana terus jadi member TONY MOLY.
sebab boleh beli TONYTINT dengan harga member!!




 Bau sangat wangi macam bau tomato yang dah pakai perfume (tetibe)
Dan lepas pakai mask ni, memang boleh nampak muka akan sedikit cerah.
Dan lembut juga
^_^




 Ini pula mask untuk mata.
Mata panda macam saya memang perlukan perhatian lebih.
Tapi saya selalu sahaja lupa nak pakai mask ini.
>_<

Mask ni saya beli di MagicBoo dengan harga RM27




 berbentuk timun dan berbau segar seperti timun.
Lagi best kalau letak di peti sejuk dan pakai sebelum tido.
Feeling gila wa cakap lu.
Tapi bila saya pakai sebelum tido, bila bangun tido keesokkannya tengok dah ada kat mata husband pulak.
bhahhaha..





 Ini black mask.
untuk menanggalkan blackhead dan whitehead di hidung dan bahagian tertentu.
Ingat lagi kejadian "menyapu mask hitam keseluruh muka"  di entry INI?
Inilah budaknye.
Saya beli di carefour dengan harga RM6.90

mask hitam ini memang bagus sebab melekat dengan kuat.
siapa nakal-nakal, saya lekat mask ni kat muka mereka dan cabut LAJULAJU!



 Ini pula ialah 24 hours sleeping mask.
Mask yang selepas dipakai, boleh tidur dengan nyenyak sampai besok, lepas tu baru cuci.
Kalau pemalas sangat, mudah saja jika ada mask ini.
Tidak perlu tunggu 15 minit kemudian cuci kemudian barulah boleh pergi tido.




 bau sangat yummeh.
Yang ni beli di pavillion, kat kedai jual kosmetik dan skincare jepun tuuuu.
harga: LUPE!



 Ini pula scrub peeling pujaan hati dari Rizreni.
Saya pakai scrub ini sejak zaman UM lagi.




 Walaupun bau dia macam ubat sikit, tapi memang tidak mengeringkan kulit. 
Malahan bead scrub dia tidak kasar macam scrub jenama lain yang pernah saya try.















eh tiba tiba ada bedak gajah warna pink comel ini pun nak menyelit.
Ok ini bedak harian saya
Bau baby sangat!!!!!!!




ok sekian sahaja untuk entry terjah kali ni.
(KEMAINNN)


ramai yang bertanya tentang supplemen yang saya makan.
Jujur kat sini, saya tidak pernah mengambil apa-apa supplemen.
Tak caya tanya suami saya.heehhehe

Saya tidak makan supplemen sebab saya bukan orang yang konsisten.hahah
Dulu pernah beli jugak vitamin e la, innershine la sume, tapi memang makan sekali dua je lepas tu habuk yang makan.
Sebab tu kulit muka tidak flawless macam artis
>_<


ps: INI BUKAN ENTRY IKLAN TAU





25 ulasan:

cik najihah berkata...

kak scrub tu ok untuk semua jenis kulit muka eh

Tanpa Nama berkata...

kak ain.. kak ain pkai produk apa untuk kulit wajah kak ain. produk tu mcm mengelupas skit. dulu kak ain ada cerita kat blog. tp kak ain x bgtau nama produk tu. kak ain crita yang produk tu peel tp bagus sebab kak ain tgok kawn kak ain pkai kulit dia jadi cantik.. huhu plis help me kak ain.. thanks..

Izzatie berkata...

Magic boo tu nak beli dekat mane ain ? :D Nak jugakkkk

nurul berkata...

cik najihah: hehhe...kite pun xsure..rasanya semua jenis kulit boleh pakai :)

nurul berkata...

anonymous:
yang.kite pakai produk tu 3-4 mggu je.lepas tu kite dah stop pakai.sbb peeling dia terlalu kuat......so kite cm x berani nak advice org pakai dear..........kite stop pon dlu sbb muke kite mengelupas seluruh muka and merah2 and mmg tak baik.. :( huwaa trauma...jgn la pakai syg.....produk2 yg ada kandungan peeling yg kuat ni biasanya ada bahan terlarang :(

Innanie | Ariffin berkata...

yg tomato tu mmg best kan!!!

btw,kak ain. blh tak sy letak blog kak ain di bloglist sy as UM HOT BLOGGER since i'm also UM student ;)

dah lama suka blog akak yg comel. eh bukan blog akak comel je, akak lagi cmel

Tanpa Nama berkata...

kulit kak ain cantekk.
sekarang kite pakai produk NDZ..
best best..kulit muka sekata ..makin cerah..jeragat pon makin pupuss hee
dah xyah pakai bedak da kelua uma..
beli kt sni..https://www.facebook.com/profile.php?id=100003764793171

.house of cantik. berkata...

nak try yg tomato tu.tp duduk skudai.mcam mn kak ain;(

Tanpa Nama berkata...

untuk penjagaan harian spt cleanser toner dan sbgnya pula pakai apa?

.house of cantik. berkata...

tomato mcm mn nak beli.duduk skudaiii!!!=((

Riena Haiqal berkata...

tomato tu sangat2 la comel.. heheheheh.. nak order bole tak.. sebabsangat2 jauh ar.. saya duk labuan tapi teringin sangat nak order tu.. Ain bole tolong ker.. :)

mimie.. berkata...

ohh banyak nyee scrub kak ain ni taw..patut lah muka cantik jew ^_~

NURUASHIA berkata...

patotlaaaa cntekkkkk sgt sys ni :)
ehehheh...

Srikandi Utara berkata...

wah semua produk yg kak ain guna ni nmpk mcm best ja.. patot la kulit cantik ja, apa2 pon tq sudi share di blog... bleh la saya try produk ni jugak=)

nadzirah berkata...

kak nurul, yang utk black head tu mmg ade jual kat carrefour je ke? 1st time jumpa yang affordable cmtu, salu mahal je.huhu. neway, thanks for the tips!! bes sgt ^^

pAri-ParI tErbAng tiNgGi berkata...

patot la cantek... :)

FiQa berkata...

kak ain, berminat dgn tomato dgn yang timun tu... nak kirim! :P

taktau nak cari kat mane kat sini....

Ain Syafieqa berkata...

semua produk tu jrang jumpa la.nama pun xpnah dgr.hihi..

NadyaBubble berkata...

Ngeh ngeh, comel je husband suruh update blog :p

Tanpa Nama berkata...

ain pakai skin care apa ya?boleh kongsi x?cantik sgt kulit..=)

Nurul Akmal berkata...

Berminat dengan scrub mata tu.. ;)

elis berkata...

ain,saya ade beli krim hitam yg sapu kt hidung tu mcm ain punya krim..dulu saya pernah terbaca entry ain tulis krim tu melekat kuat sgt tapi kenapa ek saya pakai dia xmelekat kuat pon...bintik putih pn xde keluar..adakah saya tersalah teknik pemakaian??

aiman berkata...

muka comel2 pun, kentut still busuk gak..hehe =P

Tanpa Nama berkata...

Deadline, bukan dateline ..:))

boongafarra berkata...

nak yang tomato tuuu~~agak2 sarawak ade tak?huhu

#ingin gambar anda di'animasikan?
http://vectorartxpert.weebly.com/