Selasa, 31 Julai 2012

Majlis Iftar bersama Sunsilk dan Scarflets


Hai kawan-kawan.

Ini kira entry pertama selepas mulanya bulan Ramadhan, bukan? Saya sibuk. (haihhh tak ada alasan lain selain sibukkk?)


So nak dipendekkan cerita (tetibe), Jumaat petang tempoh hari saya terima email dari pihak Sunsilk , tentang jemputan ke majlis Iftar bersama mereka dan Scaflets dan blogger-blogger terpilih. Majlis tu adalah pada hari Sabtu aritu. So saya pun bersetuju sambil yeay namun pening kepala tak tahu nak pakai baju apakah.

Lepas ambil Yuyu Zulaikha yang comel tu di KL sentral pukul 5 lebih, kami sesat 2 kali dalam perjalanan. Alahai, padahal nak ke JW Mariott Bukit Bintang je. Haaa..seronok sangat jumpa Yuyu sambil borak-borak, sampai tersalah jalan, siap kena marah dengan pakcik teksi lagi. Huwaaaa.

Kami sampai di JW Mariott pukul 6.30 petang. Ngam-ngam memang waktu tu agendanya ialah sesi bloggers sign nama untuk sahkan kehadiran.

Masa tu ramai yang dah sampai. Scaflets diwakili oleh 3 orang je hari tu termasuk Kak Uyun. Yang lain-lain tak datang maybe sebab sibuk.

So kami berkumpul dan berbuka puasa di Al-Halabi Lounge. Arabic punye theme. Sesuai dengan baju jubah simple saya. Fine. Bila dah start perut kedepan, pemikiran sudah tidak terlalu hijabista sangattttt >_<



Sementara menunggu majlis start, borak-borak dengan blogger-blogger yang ada.

Rasanya 10 orang blogger yang join majlis ni. 


 Yuyu sangat comel tolong amikkan gambar saya.
namun saya muka penat.
huuuu
>_<





 Sementara nak tunggu masuk waktu berbuka, kitorang ada sesi Ice Breaking.
Oh lupe nak cakap, pengacara majlis kita pada malam tu ialah pengacara WHI, Teh Shuadah.
Dia adalah sangat tinggi dan cantikkk okay tengok depan-depan.
Heee
^_^












 Lepas sesi ice breaking tu, aktiviti bebas pulak.
Sementara nak tunggu azan.
So kami pun gossip-gossip kejap, sampai tukar tempat duduk lagi iolss tau.
Duduk tepi Yuyu terus, dekat sikit nak borak.







Telah masuk waktu Maghrib bagi kawasan Kuala Lumpur dan sekitar.

Makann.


Lepas tu terus solat Maghrib di level LL3



Lepas solat, sesi cari port terbaik untuk amik gambar dengan Yuyu.

Auwww..












 Berada di tempat duduk semula sambil makan dessert.
Sambung berborak-borak dengan kawan-kawan baru lagi.



 Ashley, marketing Manager dari Unilever tengah bagi ucapan berkenaan usahasama Sunsilk dengan Scaflets dan para blogger.



 Lepas tu ada diskusi sikit pasal Sunsilk.
Brainstorming gitew.
tapi saya dan Yuyu agak mengantuk.
Bhahaha.
jahatnya saya, Sudah kenyang, mengantuk pula.



 OK terus ada sesi tak mengantuk.

Sesi tutorial tudung dari Scaflets.

Mata tak berkelip tengok kak Uyun ( yang kanan sekali tu)

So barbie doll tau!






 Rupanya sesi Tutorial ni ada kaitan dengan games kami lepas tu.

Iaitu setiap blogger perlu cari sorang partner dan kena buat gaya tudung seperti yang telah mereka demo tadi, tapi dengan gabungan kreativiti sendiri.

Hanya 1 kumpulan je yang dikira pemenang dan akan dapat hadiah berupa Voucher Hair Spa Package setiap sorang!!

Wow. Kemain tau Spa Rambutttt!!



 Yuyu jadi model.
Saya jadi designer Yuyu.

Bunga tu saya buat sendiri.Main hentam pulak tu buat.
 Banyak gila pin saya letak, nasib baik tak tercucuk kat bahu Yuyu.
Heeee



 kami semua bertukar-tukar email, facebook, twitter, blog URL.
Nama pun bloggers.
>_<



 Yeayyyyy kami adalah pemenang untuk game tadi!!



 Boleh la pergi Spa dengan cik Yuyu kita!!





Lepas tu majlis pun dah habis.

Sekarang kami semua bersepah sana sini, sebab sesi mengambil gambar pun bermula.

^_^



 dengan pengacara majlis, Teh Shuhada



 Tempat ni agak malap dan romantik lampunya, maka saya geram, saya bukak je flash.
Akibatnya, pencemaran cahaya berlaku.
>_<




 Saya bersama Scaflets yang comel-comel belaka.



Majlis habis pukul 10.20 malam.
Bersurai dan pulangg.

 Oh terlupa pula.
Goodie bag dari Sunsilk!!




 Ahhh.sangat tepat pada masanya.
Kebetulan shampoo saya yang sedia ada pun hampir habis.
Boleh la bertukarrrr

Yahuuuu


Dapat shampoo, conditioner serta tudung bawal




 Tudung bawal dari Old Blossom Box





 Tidak sabar nak pegi Spa sambil manjakan rambut dengan Yuyu nanti!!






^_____^



JOm terjah blog YUYU pulakk

.

16 ulasan:

Yuyu Zulaikha berkata...

arrghhh! suka sangat akak malam tuuu! jentik perut kanggg ^^

tunggu turn saya pula nak publish entry ni esok ^^

PutriesNoora berkata...

cantik2 semua!=D

lavenderlover berkata...

wah, sakan bergambar dgn yuyu ye,,=)

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: berkata...

bestnyer,hikhik

Aida Azryn berkata...

wah... bestnye! hehe. ^^

Cik Anis berkata...

dapat tau akak comei ni dr blog yuyu :) jum ke blog saye ;)

Amirah Marliza berkata...

eh ade kak ayesha la! :)

Wahidah berkata...

cice uyun manis sgt...ske sgt..tp mommy to be kite ne pun sweet gk orgnya..:)

nurdani berkata...

cantiknya akak. tahniah menang game tu. hehe

Tanpa Nama berkata...

yuyu punye entry muke die licin. kak punye entry muke yuyu xlicin. aku tertipuuuuuuuuuuuuuuuuu. bye yuyu. bukan lg pujaan ku.

Sabar berkata...

yuyu n ain ni memang sekepala ek..

mizz que berkata...

hi kak..u sgt ayu, cntik...kenal akak melalui blog Yuyu...jom jadi kawan..heee singgah la ke blog sy yang masih...masih...dan tersangat la baru...baru mula nak jadi blogger...hahhaha

Mizz Que berkata...

hi kak...kenal akak melalui blog yuyu..akak sangat ayu n cantik la...best nye kalau saya pun dpt join event tu..hihih jom jadi kawan..sudi2 la jenguk blog saya yg terlalu dan teramat lah baru..baru jinak2 nak jadi blogger...hihihi (perasan je)

AyaZuki Is Cullen berkata...

kak ainnn..rinduu :) cubit pipi sikit.comel sangat hehe ^_^

Nur Misnan berkata...

Ok... panjang juga post nih saya nak habiskan.. but gals.. u guys cool

All d best

ainraus berkata...

wahhh. cantiknyaaa diaaa! :D