Khamis, 2 Mei 2013

Diari Irdina: lawatan ke Zoo Johor.

 Jumaat 26 April 2013, ummi dan ayah bawa saya pulang ke kampung nenek di JB.

Saya gembira, mahu berjumpa sanak saudara, serta sepupu saya nama dia Kyra.

Afia tak pulang ke JB, kalau tidak pasti lagi meriah (meriah macam raya. padahal belum pernah merasai hari raya lagi haha)


Petang tu, saya sekeluarga, kyra sekeluarga dan abah kepada Afia pergi melawat Zoo.

Saya teruja. Nasib baik kami ke sana pukul 4 petang. Cuaca tidak begitu panas namun macam biasa laaa, saya tetap berpeluh (faktor keturunan. Eh!)


Tiket berharga RM2 untuk dewasa, RM1 untuk kanak-kanak.
Bayi? FREEEEE





Ummi saya cakap, Zoo Johor sekarang sudah bersih.
Malahan best, kerana banyak binatang! 
Tidak bosan langsung!





 Monyet dan beruk di sini memeceh keheningan dan kesunyian.
Mereka membuat bising tatkala melihat ramai pengunjung memerhatikan mereka.
Senang cerita, mereka gedik la.
Haha.
Ummi saya sempat rakan video, namun belum sempat mahu letak di Keek.







 Suka benar dia nampak kami semua depan pintu rumah dia.
Nak ajak jemput masuk la tu agaknya.




 Burung Kasawari.
Kawasaki tu lain tau.


 Ngam-ngam kami tiba di depan kandang buaya, ada pekerja sedang membersihkan tempat mandi buaya dari dedaun kering.

Diorang main tolak-tolak badan buaya dengan menggunakan galah panjang.
pastu buaya mengamuk ade org ganggu rumah dia





 ummi saya kata ni first time dia tengok badak air depan mata.
sebelum ni tengok di dalam kartun Madagascar saja.
takpun tengok di pasar malam.


BADAK BERENDAM kan sejenis kuih.

haha.


 mereka sedang memadu asmara,
tutup mata memasinggg


 Uncle Aie in the hauzzzz

 Euw...menggelikan melihat ekor itu.



 Di sebuah kolam kura-kura, ada seekor kura-kura buat lawak.
Kaki dia kedua-dua terangkat kebelakang.



Pfttt buat ape tuhhh? 


 buat YOGA ke bangg?
hahah



 itik itik kuekkkk


 ummi bersama Badak.

aihhh tak habis lagi berendam budak dua ekor tu.

Haha

nama pun badak air. kemain bahagia la mereka bekejar-kejaran di dalam kolam tu.




 kucing hutan



 beruang = berwang



 Petang Jumaat ni, layan cabut kutu member jap!



 ni ada 2 ekor tapir.


 Kyra bersama mama dan papa dia.

Unta tu besarr tau!! Tanjat gegirl




Paling best ada 9 ekor singa di sini.
9 ekor singa berada di 4 kandang berasingan. Tak pasti mengapa mereka dipisahkan.
Jangan pisahkan aku dan diaaaaa...

Mungkin kerana jika mereka berkumpula beramai-ramai, takot terjadi apa-apa kejadian amukan.

Sebab saya pasti mereka tu semua garang. Mengaum sampai jauh pun dengar,


 ummi tak boleh bukak mata. Kerana silau cahaya matahari.
Tapi saya sayang keluarga saya!




"got problem, mehh?"

Feeling -feeling kejap.
Selesanya dapat masuk dalam kereta, sambil angin air-cond  bertiup sepoi-sepoi di muka.

Mereka semua menuju ke Kampung Pasir, nak mengeteh di Warung Mak Ram!!


Terima kasih ummi, ayah kerana bawa saya berjalan-jalan di Zoo Johor
InsyaAllah ada rezeki ummi janji nak bawak ke Zoo Melaka pula. Yayyy

Topi comel tu saya pinjam Kyra punya.






Siapa yang berada di JB  atau mana saja, sesekali pergilah bawa anak ke Zoo Johor.
Kalau tak tahu alamat, Zoo Johor terletak di jalan Gertak Merah.

sila refer peta di bawah ini:-


RM2 dewasa, RM1 kanak-kanak.

Bestt sebab binatang sini takdelah tido je keja. Mereka semua suka kalau ramai orang datang tengok dia.


ps: Ngeteh Warung Mak Ram paling takboleh tinggal ehhh.

9 ulasan:

ladybird berkata...

Irdina, comelnya awak! ummi pun comel buat entry mcm ni. haha

siti shahirah alimin berkata...

bestnya jalan2 g zoo.. irdina comel. lma gila tgu sis update :)))

ELY FAUZIANI ISMAIL berkata...

irdina makin bam bam.comel je jln2 zoo hehe

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum kak nurul. eh salah irdina. sungguh comel irdina updated blog. hihi. keep it up gigirl. hiihi. ngeteh kat warung johor memang terbaikkkkkkkkkkk :)

edNA tinynasweet berkata...

nak tahu lokasi best lagi kat johor tak? jom tengok http://www.tinynasweet.blogspot.com/2013/05/photoshoot-di-lokasi-johor.html#_

pelangi chenta berkata...

harga tiket pun murah nak dibandingkan dgn tiket masuk zoo negeri lain

dya berkata...

makin kurus ain nih.

halimatussaadiah-itus berkata...

rindu ngan entry bru...nsib baik dah kuar yg baru....besttttt...irdina bercerita,kelakarnya...ahaha

Nini Mohd berkata...

dah lama x pegi zoo johor nih.
geramnya tengok irdina.
badan berketul2. dagu tu dah jadi double chin. hihii~

http://ninimohd.blogspot.com